Please update your Flash Player to view content.

UTENOS VAIKŲ LOPŠELIS - DARŽELIS „ŠALTINĖLIS"

J. Basanavičiaus g. 73 LT- 28240 Utena.
el. paštas: saltineliomd@saltinelis.utena.lm.lt, tel.: (8 389) 55408.
Kodas: 190174635. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. 
Biudžetinė įstaiga. Steigėjas: Utenos rajono taryba.

 

Tuojau prasidės Adventas – Šv. Kalėdų laukimo ir susikaupimo metas. Vienas jo simbolių – Advento vainikas, žymintis keturis sekmadienius. 2023 m. lapkričio 21 d. mūsų įstaigoje tokią puošmeną pinti mokė  Diana Bartaškienė, „Lašiukų“  grupės ugdytinės mama, subūrusi mokyklos bendruomenę  šiltai edukacijai. Pristatydama, kokias gamtines medžiagas galima naudoti ir kaip skoningai jas sukomponuoti, edukacijos vadovė išsitarė, kad menas įkvepia, padrąsina ir išlaisvina, todėl kiekvienas kūrinys – unikalus ir nepakartojamas.  Advento vainiko kūrimas tapo puikia relaksacija po darbingos dienos, dar viena  proga pasidžiaugti bendryste.

Už sugaudytas akimirkas dėkojame Nemirai Čiačienei.

Utenos vaikų lopšelio-darželio „Šaltinėlis“ inicijuojamas projektas „Aukštaitijos metai“ pasipildė dar viena realizuota idėja. Darželio teritorijoje puikuojasi tvarus miesto herbas iš gamtinių medžiagų ir antrinės žaliavos.Dėkojame visai bendruomenei už atneštas rudens gėrybes: kaštonus, giles, kankoriežius. Džiaugiamės, kad Jūsų dėka galime kurti iš antrinių žaliavų. Drauge mes esame stipri kūrybinė jėga.

„Šaltinėlio" ugdytiniai kartu su dailės mokytoju sumanė paįvairinti aplinkas.Todėl užsiėmimai persikėlė į Steam Kupolą, kuriame sukurta itin palanki erdvė saviraiškai ir kūrybinių galių plėtotei.
Vaikai nusprendė piešti šokantį rudenį įvairiapalviuose lapuose. Visi džiaugėsi procesu ir gautais rezultatais.

Rugsėjo 18-22 dienomis mūsų darželyje vyko Europos judumo savaitė, kurios metu skatinome vaikus daugiau judėti, išbandyti įvairias sporto šakas, daugiau būti gryname ore, patirti teigiamų emocijų.

Judumo savaitės veiklų organizatorės: socialinė pedagogė Sandra Levčenkienė su mokytoja, dirbančia pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Sandra Akavitiene.

Rugsėjo 18 d. – Judumo savaitės atidarymas, draugų tigriukų pasisveikinimas ir visuotinė mankšta skambant muzikai.

Rugsėjo 19 d. - Estafečių diena. Įstaigos ugdytiniai išbandė jėgas įvairiose rungtyse, stadione, grupių aikštelėse.

Rugsėjo 20 d. – Judančio kamuolio diena. Vaikai žaidė judriuosius žaidimus, naudodami krepšinio ir futbolo žaidimų elementus.

Rugsėjo 21 d. – Sportinių treniruoklių, žygio diena. Ikimokyklinio ugdymo vaikai keliavo ieškoti sportinių įrenginių darželio teritorijoje ir už jo ribų, ir juos išbandė.

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ ir „Lašiukų“ grupių vaikai aplankė Utenos daugiafunkcinį sporto centrą. Su rankinio treneriu Gediminu Gerve vaikai išbandė įvairias sporto šakas, susipažino su sporto centru, pasidžiaugė laimėtais prizais.

Rugsėjo 22 d. – Šokių diena prasidėjo tigriukų vaišėmis-obuoliais iš sodo. Judumo savaitė baigėsi visuotine mankšta ir bendrais šokiais, kuriuos vedė šokių mokytoja Inga.

 Judrumo savaitės dienomis kasdien vyko bėgimas ratais, pasirinktoje teritorijoje, pasirinktu laiku.

"Bitučių" ir "Boružiukų" grupės vaikučiai pasinėrė į kūrybinį procesą, liaudies ornamentus kūrė iš gamtinių medžiagų. Projekto "Aukštaitijos metai" sumanytojai tikisi, jog pradėję atidžiau stebėti tautinius raštus vaikai supras simbolių kalbą ir jų prigimtį, pastebės mūsų liaudies unikalumą ir grožį.

Smėlio erdvė - šiuo metu vaikams viena įdomiausių vietų, kurioje jie atlieka kasinėjimus, kuria pačius įdomiausius žaidimus, gamina įvairiausius šedevrus. Smėlyje galima paslėpti savo baimes ir atrasti daug paslapčių, čia galima susikurti visą savo pasaulį...
Mankštindami pirštukus, darydami įspaudus, jausdami tekstūras, derindami dydžius, spalvas , ir prisidėdami prie entokultūrinio projekto "Aukštaitijos metai", " Meškučių" grupės ugdytiniai iš gamtos gėrybių kūrė individualius raštus, kuriuos sujungė į didelį grupinį darbą - liaudies ornamentą.

Pasakoja kolegė Vaida, dirbanti "Meškučių" grupėje:
"Liepa kupina gražiausių ir ryškiausių vasaros žiedų. Su vaikais tyrinėjom žiedų formas, tekstūras, lyginom spalvas, žiedelių dydžius, uostėm ir bandėm kvapus susieti su žodžiais, kvepia lyg medus, lyg žolė ir t. t. Rankų, akių koordinaciją miklinom lipdydami ir kurdami ant lipnių drugelių sparnų. Baigus darbus skyrėme laiko atsipalaidavimui, ir skambant vasaros muzikai pasidarėme žiedų voneles, kurios skleidė malonius kvapus uoslei ir apdovanojo šypsenomis veide".

Rugpjūčio 1- 18 d. mūsų įstaigoje eksponuojama vaikų darbų paroda. Kadangi parodos tema – „Vasaros spalvos“, piešiniuose vaikai vaizdavo gėles, bites, drugelius, saulę, savo laisvalaikio praleidimo būdus. Darbeliai buvo atlikti skirtingomis technikomis – vieni piešė guašu, akvarele, pieštukais, kiti – lipdė, klijavo. Sakoma, jog piešiniai, jų spalvos – vaikų vidinio pasaulio, emocijų atspindys. Džiugu, kad juose vyrauja nuotaikingos spalvos.

Ikimokyklinukai, aktyviai veikdami natūralioje gamtinėje aplinkoje, pradeda suprasti priklausomybės ir priežastingumo procesus, ugdosi gamtojautą, pajaučia prasmingo darbo svarbą patys atrasdami, išbandydami, tyrinėdami, kaupdami patirtį, spręsdami įvairias problemas, eksperimentuodami.
Mūsų darželyje sukurtos puikios sąlygos vaikų pažinimo gebėjimų ugdymui:įstaigos teritorijoje turime šiltnamį ir visų puoselėjamą daržiuką.

Fizinio aktyvumo skatinimas- tai vienas svarbiausių mūsų įstaigos prioritetų!Nepamirštame to ir vasarą. O įkvepiantis mokytojų pavyzdys dar labiau sužadina vaikų susidomėjimą, norą veikti, skatina motyvaciją. Žiūrint ugdytojo ir ugdytinio akimis, geriausia veikla yra ta, kurioje ugdytojas jaučia palikęs dalį savęs, o ugdytinis – suradęs save;)

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai geriausiai mokosi asmenine patirtimi ir savo atradimais. Siekdama numatytų grupės ir
kiekvieno vaiko ugdymo(-si) rezultatų, mokytoja,dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, metodininkė, Ligita Drobelė kurė situacijas patirtiniam vaikų ugdymui-(si), koordinavo ugdymo(-si) procesą. Patirtinis
ugdymas(-is) – vaiko ir ikimokyklinio ugdymo mokytojo, vaiko ir vaiko, vaiko ir aplinkos sąveikos rezultatas. Vienas priimtiniausių ir paprasčiausių būdų ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus – ugdymas(-is) gamtos pažinimo edukacinėse erdvėse, kad per įgytą
patirtį vaikai pažintų supančią aplinką bei gamtos dėsningumus.
 
Copyright © 2023 Utenos vaikų lopšelis darželis „Šaltinėlis". All Right Reserve.
Partner of Joomla Perfect Templates
Norėdami pagerinti naršymo kokybę, naudojame slapukus, kuriuos galima bet kada atšaukti.